onsdag 10 oktober 2012

TOMTAR PÅ LOFTET



Så var helgen på Ljungs Slott över vilket blev en jättetrevlig tillställning. Det var massor med folk och ibland stod folk till och med i kö för att få komma fram och titta. Att vädret visade upp sig från sin allra bästa sida gjorde inte saken sämre. Solen strålade, luften var hög och krispig, och i Göta Kanal speglade sig de färgsprakande lönnarna. Det var en fantastiskt fin helg, en sån där hösthelg som man önskar sig fler av. 

Sålde vi nått då? Jodå, vi åkte hem nöjda och belåtna både jag och min "kollega" som jag delade bord med. Jag delade faktiskt bord med min mentor, - hon som har lärt mig allt jag kan om vävning så jag får väl känna mig hedrad att jag fick dela plats med henne.

Jag tycker själv att jag är ganska duktig på att dokumentera det jag väver, både på plats i vävstolen och även i färdigt skick men ibland lyckas ett och annat alster falla genom stolarna. Med mig till slottet hade jag ett antal mattor varav två av dessa inte blivit fotade. Den ena av dem har jag med mig hem igen så till nästa gång ska jag se till att ha den fotat och klar. Men den andra av de två matttorna blev såld.  Gissa om jag kände mig dum när jag lite snabbt fick dra upp mobil-kameran och ta två snabba bilder och ursäkta mig lite till de som köpt den. Jag hoppas i alla fall att de hade överseende och vågar handla av knäppgöken igen. Det här är alltså allt ni får se av den ganska mysiga tomtemattan som jag hade tänkt hålla på till december. Nu har den hittat ett nytt hem!

Tycker ni att ni känner igen den? Och tycker ni att ni känner igen rubriken på inlägget? I så fall är det väldigt troligt för jag har "stulit" idén av Min hobby och förlagan hittar ni här.
Jag hoppas inte att hon blir rasande på mig nu... Men jag kan å det varmaste rekommendera hennes blogg med de mest underbara mattor. Jag kommer förmodligen att "stjäla" fler idéer och om inte annat så kommer jag att fortsätta att inspireras! 



2 kommentarer:

  1. Fin tomtematta! Och tack för underläggen. De är så fina. På söndag ska jag överlämna det ena i present. Maila mig ditt kontonummer! /Ica

    SvaraRadera
  2. Kul att se din tomtematta och inte blir jag rasande på dig heller :-) Det är ju det som är så roligt... att titta in på olika bloggar och att just bli inspirerad till att komma på lite nytt man vill göra!
    Ha det bra/Kram Irené

    SvaraRadera