tisdag 4 december 2012

MARKNADS-STRESS



Varför blir det alltid så här varje år? Stressigt inför julmarknaden alltså. Man har hela året på sig att väva juliga saker men nej då, jag lyckas alltid skjuta på det till sista stund.
Förra året gnodde jag på som sjutton för att jag skulle hinna få båda julmattorna färdiga, men tog till sist mitt förnuft till fånga och koncentrerade mig på den ena och lät den andra vara. Mycket klokt. Tanken var ju då att det skulle vara roligt att ha med sig den andra julmattan i år på marknaden, men den sålde jag ju på höstmarknaden, är det inte typiskt!
I år hade jag en fläta med juliga disktrasor i lin som jag så klart vill få färdiga.
För er som vävt i lin så vet ni att det inte direkt är något som man kan stressa fram. Det är inte helt samarbetsvilligt och gör ju inte precis som man själv vill.
Jag har en anteckningsbok där jag skriver upp mönster och bra-att-veta saker om varje väv. På uppslaget för den här väven står det "Väves endast vid psykisk balans. En linvarp är alltid en linvarp..."

Julmarknad i Marieholm 7-9 december, välkomna!

Nu måste jag väva vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar