tisdag 29 oktober 2013

GÄSTSPEL


Det var inte bara länge sedan, det var jättelänge sedan!
Men nu har jag hittat hem och hittat hit igen.
Kom i söndags kväll hem från en veckas lång turné med en lång rad trevligheter. Vänner, god mat, kalas, kurs och en massa annat välgörande för själen. Många var ni som åkte till Glimåkra på härliga vävdagar, själv åkte jag till Stockholm och roade mig.

Innan jag och min resväska åkte iväg hade jag en liten inneboende här. En vävinneboende närmare bestämt. En vän som efter 33 år nu ville återupptäcka skaparlusten i vävstolen och göra sig en matta till hallen. Dag ut och dag in under en knapp vecka vävdes det för fullt och på fredagen klipptes det ner en drygt tre meter lång kreation.
Hon fick glad och nöjd åka hem med en matta under armen och lite trevlig fransknytning att se fram emot. Nu ser jag däremot fram emot att få komma dit och se mattan i sitt rätta element!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar