söndag 30 mars 2014

TRÅKJOBB


Som jag berättade innan så väver jag en väv som jag inte tycker är helt rolig. Då får jag ha disciplin nog att inte sätta upp en ny roligare väv i den andra vävstolen utan faktiskt hålla i tills det är färdigt. Man kan däremot få tillåtelse att göra andra saker som är lika tråkiga för att få lite omväxling ibland tråkigheterna.
Nu är de gamla juldisktrasorna från förrförra julen snart fållade och klara!
Jag kan nog säkert rota fram nått mer tråkprojekt som ursäkt! -eller helt enkelt väva klart...
Och till den som tänker ha invändningar mot fållning på maskin kan jag bara säga att fålla disktrasor för hand är på tok för pretentiöst för mig! 

2 kommentarer:

  1. Jag vet.... det här med att fålla och andra "avslutningsjobb" kanske inte alltid är så roliga, men man känner känner sig rätt så nöjd och belåten när det väl är avklarat :-)

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med dig. Visst är det svårt att få det sista fixat, då det innebär att symaskinen måste anvbändas

    SvaraRadera