söndag 14 september 2014

FRANSVERKSTAD





Nu har det fransats vareviga kväll framför tv:n och nu är det färdigt!
Gjorde mig lite extra noga när jag drejat fransen och trädde upp "knyt-tråden" in i fransen. Det blir finare men tar sin lilla tid. 
Sedan är det ju det där med att klippa rakt... Den här gången fick springorna i trägolvet tjänstgöra! Har tagit lite extra långa tofsar så att jag kan snygga till dem efter beredningen.
Beredningen ja... Den är jag just nu omåttligt nervös inför. Den ska ju nämligen göras på egen hand....  Tänk om det går fel! Jag har verkligen ingen plan B.
Håll tummarna!

Och var är nu mönstret från pläden hämtad? Jo, det är Anki's fina pläd som jag gjort! Läs mer om den på Ankis vävblogg.

Nästa gång vi hörs ska den vara beredd och klar, och som sagt - håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar