lördag 11 april 2015

ROSENGÅNGSTRÄNING


Så var det då dags för övningskörning!
Det är rosengångsmattor som står på schemat. Jag har liksom aldrig riktigt fått till det, aldrig riktigt knäckt koden så nu ska jag öva och öva och öva tills jag gör det!
Till att börja med hoppade jag ner i de där lådorna med trasor som man hela tiden flyttat längre och längre in i garderoben. 

Ska jag nu övningsköra så behöver jag ju inte göra det med "fintrasorna".
Passande nog för säsongen så blir det lite påsk/vårfärger, men vad det blir av det i slutänden det vet nog ingen!
Trampa hit eller trampa dit? Motsatstrampa eller inte motsatstrampa? Skyttla från ena hållet eller skyttla från andra hållet?
Ja nu vet ni vad jag håller på med! 

4 kommentarer:

  1. Ja du ser... övning ger färdighet!

    SvaraRadera
  2. Övning och en väldans massa hjälp på traven ;)
    Tack!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vårmatta det blir. Du kan ju det där!
    Jag ska börja min Rosengångsskola till hösten. Det ska bli roligt.
    Vi ska ha en kurs i Sydostvävarna. Då ska jag va alert och försöka snappa upp en del. Lycka till i fortsättningen. Vi får väl se resultatet.
    Hälsn Monika

    SvaraRadera
  4. Tack Monika!
    Ja rosengång är verkligen jätteroligt, man vill bara väva mer och hitta på nya mönster, samtidigt som jag även vill fortsätta på de mönstren som jag hittat och vet blir bra. Tur att det är många meter varp kvar!
    Lycka till med din kurs - du har verkligen något att se fram emot!

    SvaraRadera