måndag 7 mars 2011

CHECK


Nu är "matsalen" klar! Rätt grå är på plats och både maskeringstejp och täckpapp är borta. Men det kan väl knappast kallas matsal innan det kommit dit några möbler, men der dröjer nog ett tag till.
Skönt i alla fall att det till sist blev en grå färg som jag känner mig riktigt nöjd med. Det är ju stört omöjligt att få med sånt som en färgnyans på foto men ni kan ju åtminstonne se att det inte längre är mörkbrunt.

Den här helgen har husarbetet stått helt stilla. Lägenheten 20 mil bort har tömts på största delarna av sitt innehåll så nu är det ett faktum, jag bor i kartonger. Jag tycker inte om det men det är väl det enda tänkbara sättet att få till en flytt. Hoppas att de ska kunna börja packas upp inom kort. Men först återstår en del målande och sedan en hel del städande. Jag förstår inte vem som har strött ut ett tunnt lager med fint slipdamm överallt....

Inte nog med att arbetet har stått stilla över helgen, det har även stått stilla ikväll. Jag tog frikväll för det är ju faktiskt min födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar