måndag 18 juli 2011

FÖRTSA KLIPPET



Nu är första mattan ur Öxabäcken nedklippt och klar. Det blev en vit trasmatta i gåsöga med tunna mörkgrå mönsterränder. Jag blev riktigt nöjd med den. Det är ju inte färdigt bara för att man sätter saxen i varpen men en dag när det bjöds på solsken passade jag på att sitta i solen och dreja fransar. En välarbetad matta ska ha ett välarbetat slut också tycker jag och därför drejar jag nästan alla mina mattfransar för att göra mattan komplett. Jag har inte riktigt bestämt mig för än om jag ska ha den själv eller om den ska få gå till försäljning. I väven har det även hunnit bli ytterligare en matta som garanterat är till mig själv och som ska ligga i vår hall med björktapet. Efterarbetet är inte färdigt på den än så ni får ge er till tåls, men jag lovar att visa den så småningom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar