fredag 8 juli 2011

HORNMARKEN



Bilen är tankad,packad och klar, för imorgon är dags för Hornmarken (bör lämpligtvis uttalas på klingande Östgötska). Just nu rustar sig det lilla samhället för att visa upp sig från sin bästa sida när folk från när och fjärran strömmar till. Under eftermiddagen kommer marknadsknallarna att så sakteliga rulla in i samhället och jag med dem. Nu räknar jag mig inte riktigt som marknadsknalle, vilket är ett mycket speciellt folkslag, utan snarare som hemvändare då jag är född och uppvuxen där. Det är roligt att få komma hem och visa upp sina saker, sälja en del och framför allt träffa en massa folk som man inte träffat sedan... -förra årets marknad!
Till årets marknad har jag dessvärre inte hunnit väva några nya roliga nyheter så vi får hoppas att folk hunnit glömma vad jag hade med mig förra året.

Något som säljer sig själv är dessa grytunderlägg i olika utförande så dem bjuder jag er på idag.
Vi ses på marknadsplats 78!



 

1 kommentar: