måndag 20 augusti 2012

HAR NÅGON SAGT ATT DU ÄR UNDERBAR



Ibland behöver man bara lite uppmuntran. Det krävs så lite men kan göra så stor skillnad.
Att ha fina vänner är fantastiskt. Sådana vänner som vet hur man mår och vad man behöver redan innan man sagt något.
Jag har en vän som på sista tiden haft mycket att tänka på och det har inte varit helt enkelt så jag kände att hon nog behövde en liten present och ett kort.
Här om dagen landade detta hemma i hennes brevinkast, en rosa present och ett rosa kort till en rosa tjej. Och för er som är nyfikna på vad som ligger i paketet kan jag avslöja att det är ett rosa armband. Tyckte att hon behövde en dag helt i rosa!
På kortet är det en väldigt tänkvärd sångtext skriven av Bo Sundström som heter "Har någon sagt att du är underbar". Har du inte hört den tidigare så kan jag verkligen rekommendera den. 

om du någonsin har tvivlat

det vet jag att du gjort
räknat timmar och minuter
och tyckt att livet går för fort

att det som jag vill säga
är nåt jag kan normalt
men nu med dig bredvid mig
är jag rädd det blir banalt

har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag

om du tycker det var länge sen
som jag gav dig ett bevis
på hur oändligt stort jag älskar dig
är de riktigt troligtvis

har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag

inget är givet
ingen så stark
och aldrig är livet
på så säker mark
att allting är skrivet
och ingenting finns kvar

har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag

Har du sagt att någon är underbar just idag?  




1 kommentar:

  1. Vad fint! Själv fick jag fina presenter idag på födelsedagen. En löpare och ett grytunderlägg i rött och svart. Så fina! /Ica

    SvaraRadera