torsdag 23 augusti 2012

TAKKRONA




Kommer ni ihåg trollsländorna jag visade i ett tidigare inlägg, om inte kan ni kika på dem här
De gav mersmak. Jag har länge gått och funderat på vad som ska hänga över vårt matbord på altanen och nu äntligen tog jag tag i att göra en takkrona. Förra året var det en "kristallkrona" av taggtråd som ni kan se här men den började mest kännas som en fågelskrämma och åkte ut i våras.
Efter att ha vridit och vänt på idén ett antal kvällar när man egentligen borde sova blev det en ganska enkel men söt modell med ljuskoppar och dinglande hjärtan med en prisma på.
Mycket ståltråd, en näve pärlor, lite tänger och en portion tålamod, sedan var det bara att köra igång. Vi får väl se hur länge den här får hänga kvar innan nya idéer dyker upp. 

2 kommentarer:

  1. Det var ingen dum ide´. Riktigt snygg!
    Jag är själv i funderartagen över min utekrona- den är gjord för bredare ljus-men de droppar om det fläktar det allra minsta- så nåt måste göras-undrar om jag kan få dit ljuskoppas på nåt vis....hm.

    Ha det gott!
    Kram Monika


    SvaraRadera