tisdag 18 september 2012

KLEMATIS


Jag förstår om ni gett upp hoppet om mig och min vävning. Jag har inte slutat väva det har bara varit så väldigt mycket annat som velat ha uppmärksamhet. Den där tiden går som vanligt på tok för fort.
För ett par veckor sedan visade jag sommarmattan som satt i vävstolen och den är nu nedklippt, fransad och klar. (lagom till hösten)
Jag brukar aldrig ge mina mattor namn men den här fick ganska tidigt arbetsnamnet Klematis så det får väl följa med hela vägen.
Vad härligt det är att ibland få väva med riktigt glada och klara färger, så det här är en somrig matta som man blir glad av. 
Nästa sommar hoppas jag att den ska hitta ett köksgolv där den kan användas flitigt och glädja någon. 

2 kommentarer:

  1. Kanonsnygg matta, med perfekt namn. Jag kan tänka mig flera golv där den skulle passa....;)
    Välkommen tillbaka- vill se mer.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Vackra färger på den mattan och ett passande namn.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera