söndag 15 juni 2014

FRUHIPPA



I helgen var jag inte på möhippa men väl på fruhippa. Så fick det heta när man blir uppvaktad av oss tjejer först efter bröllopet.

Till denna dag skulle alla gäster ha med sig en liten symbolisk present till bruden (eller i detta fall frun).
Hon älskar näckrosor vilket jag gjorde ett tappert försök att efterlikna på presenten.

Sedan fick hon öppna våra presenter en efter en och vi fick berätta vad vår tanke med gåvan var. I mitt paket låg en skylt med texten "Välkommen" på.
För mig symboliserar det vad hon fick mig att känna då jag flyttade hit, hon fick mig att känna mig just välkommen!

Tyckte själv att den här lilla presentidén var ett roligt sätt för oss andra att lära känna varandra och något att prata kring. Den kommer jag nog att använda mig av fler gånger!

1 kommentar:

  1. Jag var på en möhippa där vi också skulle ha med en lite symbolisk present. Men där skulle bruden gissa vem den var ifrån när hon öppnade. Inte lätt att välja present då. Inte för uppenbart men ändå gissningsbart. Jag tog nåt hemgjort så var det ganska lätt att gissa... ;) / Ica

    SvaraRadera