onsdag 20 maj 2015

ROSENGÅNGSTRÄNING KLAR



Nu är övningsmattan klar! Den är nedklippt och har dessutom fått drejade fransar.
Det är väl inte det vackraste vi skådat färgmässigt, men det fick bli lite skräptrasor till övandet. Man får väl kalla den för lite vårig, eller passande till påsk. Att den sedan råkade bli 3 meter lång var väl kanske inte riktigt meningen men nu lärde jag mig ju dessutom att inte göra så galet långa rapporter. Det finns mycket man ska lära sig den hårda vägen!

Den här mattan är vävd med enkla trasor och i mitt tycke är den lite i tunnaste laget. Nästa försök får bli med dubbla trasor så får vi se om jag tycker att det känns stadigare. Jag gillar när mattorna blir lite "rejälare".
Undra om rejäl är ett dialektalt ord? Jag har nog aldrig använt det i skrift tidigare men någon gång ska ju vara den första för allt!
Nu ska jag ta mig en funderare över vad som skall komma i mattväven härnäst!

2 kommentarer:

  1. Ja nu har du fått "kläm" på det här så toppenfina bårder du har gjort! Rejäl känner jag igen, är det Östgötska månntro... liksom uttrycket kläm som jag skrev? :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker mattan ser jättefin ut.

    SvaraRadera