torsdag 7 april 2016

TRAMPA OCH SLÅ



Jag stod länge i valet och kvalet över vilken teknik jag skulle väva den här mattan i.
Beställningen bestod i en matta av endast jeans. Funderade länge och väl på om jag skulle välja min favoritteknik gåsöga. Vackraste, vackraste gåsöga som jag älskar. Men till sist föll valet på tuskaft. Enkelt, klassiskt, snyggt. Bara jeans. Jag kände att skiftningarna från alla olika jeans skulle få en gåsögonmatta att se lite rörig ut och nu med facit i hand så är jag nöjd över mitt val.
Jag känner mig riktigt nöjd över att just jeansens skiftningar fick spela huvudrollen och inte konkurrera med ett mönster.
Och vilken lyx att bara ha två trampor att brottas med. Här var det bara att trampa och slå, trampa och slå. För fy sjutton vad man får slå när man väver med jeans! Nästan som ett litet träningspass.
Smidig var den i alla fall att väva så det gick ju för en gång skull ganska fort!
Fransar var beställda på mattan så nu drejas det!
Nästa gång får ni träffa den i sin helhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar