måndag 27 juni 2011

SÖNDAGSUTFLYKT


Härom söndagen var det tänkt att vi skulle åkt på utflykt när mina föräldrar var här till Moheda och Ör men tiden räckte dessvärre inte till. Jag hade verkligen sett fram emot att få åka dit så igår tog jag med mig en kompis och så begav vi oss. Midsommarhelgen bjöd på idel regn men när vi gav oss iväg på vår söndagsutflykt bjöds det på strålande solsken och dagen blev precis så där perfekt som man önskat. Först åkte vi till Ör som väl inte är någon direkt metropol på kartan men den är mer än väl värd ett besök. Där började vi med att besöka Klockaregården som är en helt ljuvlig trädgårds och inredningsbutik. En härlig miljö att strosa runt i och underbara saker att titta på och frestas av. Märkligt nog lyckades jag gå tomhänt därifrån även om det fanns mycket som lockade.
Efter mycket ny inspiration blev det ett besök på intilliggande Systrarna Skogströms som är ett genuint lantcafé med fantastiskt gott fika. Att få slå sig ner i deras trädgård med en god lunch och en söt avslutning på det gjorde söndagen till en av junis höjdpunkter. Det blir utan tvekan minst ett besök till där innan sommaren är över. Väl värt ett besök!




Efter att vi kopplat av och njutit en stund i solen åkte vi vidare till Östregårds antik och loppmarknad i Moheda. Där finns det gott om både saker och människor. Varje söndag öppnar de upp sina ladugårdar som är fyllda med gamla grejer och som om inte det vore nog så är även hela gårdsplanen fylld med ännu mer grejer. Här gick det däremot inte att stå emot. Några små saker fick följa hem. Vad det blev ska ni få se en annan dag, så fort de hittat sin plats här hemma.
Behöver jag säga att vi var mer än nöjda när vi begav oss hem efter en strålande söndagsutflykt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar