torsdag 8 september 2011

UTIFRÅN OCH IN


Jag har ett hem i förfall!
Det har varit så intensivt en period nu med vävbeställningar, hanvtverksutställningar, höstkransar och allt vad det varit så mitt stackars hem har fått stryka på foten. Dammråttorna har vuxit till sig och alla saker som man inte lägger där de egentligen hör hemma blir bara fler och fler. Nu får det nog bli en tid framöver då jag får ägna mig lite åt att röja upp här hemma, både ute och inne.
Inne behöver både dammtrasan och sopkvasten göra sitt medan ute väntar en stor berså på att bli ansad samt att äpplena väntar på att bli omhändertagna.
Jag har helt enkelt tänkt att vi börjar väl utifrån och in, så härom dagen köpte jag en härlig kryssboll i en varm höstfärg som nu förgyller infarten till vårt hus. Tanken var att när man åker förbi på vägen här utanför ska man få illussionen av att det råder ordning och reda!

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam om att ha ett hem i förfall- Här samlas dammråttorna i hörnen och så har snickarn varit här idag. Ser en ljusning med vattenskadan nu. Annars är det vävningen som gäller och då är det julvävar. Nästa vecka är det årets stora händelse - VÄVMÄSSA i Borås och det är ju bara ett måste.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera