lördag 8 oktober 2011

IN I DET SISTA



Imorgon är det skördefest i Vårdnäs och producerandet pågår i vanlig ordning in i det sista. Det satt en skvätt grytunderlägg kvar i den ena vävstolen vilket passade bra då dessa börjat ta slut. De är förresten nästan alltid slut. Någon vinter ska jag nog låsa in mig och väva grytunderlägg från morgon till kväll. Nu är de i alla fall nedklippta, fållade, märkta och klara för försäljning.

Undra om man någonsin kommer att bli bättre på framförhållning. Jag är en sån där människa som alltid verkar göra saker i sista stund. Kanske kan bli nästa nyårslöfte, men å andar sidan är det inte helt enkelt att bryta beteenden efter så här många år. Man kan väl nästan inte titulera sig ungdom ännu.
Jo förresten, ett tag till ska det nog gå!

2 kommentarer:

  1. Vilka kul grytunderlägg du väver, är det tidningspapper du har som inslag? Jag har försökt kommentera hos dig tidigare, men texten har bara försvunnit... så nu får vi se om det lyckas. Tänkte då kommentera din höstfina veranda/ Hälsningar Irené

    SvaraRadera
  2. Jag har haft jätteproblem både med att kommentera andras sidor och att få kommentarerna att fungera på min egen sida. Vet tyvärr inte vad det beror på....

    Det är tidningspapper som inslag i de på bilden och jag har gjort ett par andra olika varianter som man kan hitta längre bak bland inläggen. De är roliga och enkla att göra, men man får slå för kung och fosterland för att slå ihop dem!
    /Sanna

    SvaraRadera