tisdag 6 december 2011

JULMARKNAD I MARIEHOLM





Så har vi då klarat av julmarknaden i Marieholm med ett mycket gott resultat. Trots ett ihärdigt regn letade sig folk in till glöggdoften och julstämningen. En hel del blev även sålt så efter jul blir det dags att återuppta produktionen, men fram till jul tänker jag faktiskt ta ledigt från väveriet och ägna mig åt annat. Huset ska kläs i julskrud, klappar ska slås in och granen ska huggas. Jag tänker helt enkelt ägna mig åt sånt som hör julen till.
Till julmarknaden vore det ju på tok för enkelt att bara ha med sig de vävda alstren så givetvis var jag tvungen att hitta på lite mer, så här har varit julverkstad in i det sista. Kransarna har ni ju redan fått se och det gick så jämnt ut att det blev en över till min egen veranda. Sedan har det kokats fudge i parti och minut här så marknadsbesökarna kunde inte bara köpa kransar, mattor och dukar utan även lime och chokladfudge. De lät sig väl smaka. Det har varit en mycket trevlig helg med en massa härliga människor och julstämning trots regn och rusk.

2 kommentarer:

  1. Hej! Roligt att se vad du hade med på julmarknaden och att du fått sälja så mycket.
    Önskar dej en skön fortsatt adventstid med allt som hör till julen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du visar på ditt marknadsbord, och "godiset" ser så läckert ut i sina fina påsar. Kul att det i alla fall blev en julkrans över till din egen dörr:)
    Ha en fortsatt bra adventstid/ Irené

    SvaraRadera