onsdag 28 december 2011

GOD FORTSÄTTNING




Tänk så fort den rusar förbi julhelgen som man laddat så länge för.
Jag hoppas att du har haft en lika härlig julhelg som jag har haft. Nära och kära, en massa god mat och så tittade även tomten förbi. Tänk att man varit snäll i år igen, eller om han kanske gick fel...

I år är första året som vi bor i hus och dessutom har gott om plats så givetvis måste man ha gran! Eftersom vi räknat med att snön skulle ligga djup nu gav vi oss ut i oktober för att se ut den perfekta granen. Vi hittade en som vi kände oss riktigt nöjda med och så kom julveckan och granen hämtades hem. När den stor där i skogen bredvid sina grankompisar var den väldigt liten och nätt. När den skulle in genom ytterdörren och vidare in i vardagsrummet hade den vuxit avsevärt, men nu tronar den ståtligt i vårt vardagsrum och den är lika bred som den är lång. Ska det vara så ska det vara ordentligt.


Eftersom det nu är första året som vi är med gran så har vi ingen gammal kär kartong med pynt att hänga i den utan vår gran fick naturligtvis bli en lite annorlunda gran. Där hänger nu alla pepparkaksmått i fina röda rosetter. Min sambos morbror har snällt bidragit med mandelmusselformar från Gåraströms industrimuseum i Gnosjö och själv har jag gjort keramikhjärtan med hjälp av Pernilla på Studio Kurbits. Vår gran med dess pynt pryder sin plats och skapar en härlig känsla av jul som jag hoppas ska hänga kvar ända till tjugondag knut. God fortsättning till er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar