måndag 2 januari 2012

NYTT ÅR, NYA PROJEKT

Vi har klivit in i det nya året. Välkommen 2012! Jag hoppas att det kommer att bli ett helt fantastiskt år med många nya projekt och idéer. Jag har egentligen fortfarande semester från vävverkstaden för att hinna med lite annat som halkat efter, men en hög med nya varpflätor att ta sig an under året har det i alla fall blivit. När andra visar upp sina varpflätor är de färgsprakande och vackra, men mina är lite mer diskreta. Det är mycket svart när jag varpar så de är inte så roliga att visa upp. Roligare blir det att visa upp resultatet sedan! Det som nu blivit varpat är mattor, löpare, grytunderlägg och sjalar.

Det är så skönt att beta av en del när man väl har varpan framme. Dessvärre har jag en golvvarpa som man inte plockar fram och tillbaka med hur som helst. Just nu har vi ett rum som vi håller på att måla och tapetsera så där har den kunnat stå orörd men snart blir jag nog av med mitt varprum så nu var det bäst att baxa undan den.

En riktigt god fortsättning till er alla på det nya året!




2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    så härligt att ni håller på att tapetsera om! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. Jag tror alldeles säkert att det kommer att bli fina vävar även med svarta varpflätor. Jag har också en svart fläta liggande. Svart tar fram färgerna så bra i vävarna.
    God fortsättning.
    Kram Birgita

    SvaraRadera