söndag 8 juli 2012

SVARTA, RÖDA OCH BLÅ







Många lediga stunder går just nu åt till att fålla alla 38 grytunderlägg. Det känns så skönt att veta att de kommer att räcka hela säsongen, till och med till jul!
Vad som inte är riktigt lika roligt är att jag och symaskinen är osams. Jag vet inte om den tycker att det är lite för tjockt att sy i, vilket jag inte riktigt håller med om. Är det inte tråden som går av så är det nålen... Jag har ju just haft den på service så den borde vara tip top. Jag kämpar på, men jag fräser lite åt den ibland. Fler symaskinsnålar står på inköpslistan...
Här är i alla fall ett axplock av vad som blivit, med lite olika färg på mellaninslagen. Huvudinslaget växlar mellan rep, tidningspapper och pinnar. 

4 kommentarer:

  1. Kanonsnygga!
    Kämpa på med symaskinen :).
    Hälsningar Monika.

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint. Ska nog också väva underlägg. Vill göra lie nytt nu. Håll dej sams med symaskin.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga! Gillar särskilt de med pinnar. Är de till salu? I mitt kök skulle det passa med rött och vitt och kanske blått. Om du har nåt sånt, annars kan du säga till när du gör såna nästa gång så kan jag beställa ett då. / Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ica, jag gör dem bara med svart varp så det är dessvärre bara de varianterna som syns på bilderna.
      Men skulle jag någon gång göra dem i vitt så lovar jag att tänka på ditt kök!
      Tyvärr så finns det ingen bra vit mattvarp utan den är oblekt vilket inte blir så bra kontrast till inslagen.

      Alla på bilderna är till salu.
      Det mesta jag väver säljer jag.

      Kul att du tittar in!
      /S.

      Radera