måndag 29 augusti 2011

DAGEN EFTER

Så var hantverksmarknaden i Gamla Linköping över för i år.
Det största orosmomentet är alltid vädret och så även i år. Dagen före bjöd på strålande sol och riktig högsommarvärme, men på natten kom regnet. Jag sover inte alltid jättebra natten innan utställning för man ligger och funderar lite på hur det ska gå, om man packat med sig allt och om man kommer att vakna i tid och inte försova sig. Detta blev inte bättre av att höra regnet slå mot fönsterblecket varje gång man vaknade till. Regn innebär blöta hantverk och hantverkare samt uteblivna besökare vilket bara gör dagen lång och tråkig. Klockan blev i alla fall nio på morgonen och det var dags att börja packa upp sina saker. Då, som genom ett under spricker det upp och bakom molnen kan man till och från skymta solen. Det torkar upp blir en riktigt härlig höstdag. Folk var lite tveksamma på förmiddagen men ju längre dagen gick ju mer folk blev det.

I senaste inlägget fick ni se den höstbruna linnesjalen och av samma väv blev det även en svartvit, prickg sjal. Lagom till att sjalarna blev färdiga hittade jag även små söta tags att sätta på sakerna. Söta små silverhänder med texten "handmade".







2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du skrev en kommentar hos mej, så jag hittade hit till din fina blogg. Vävbloggar finns det inte för många av och jag lägger till dej i min blogglista också. Hoppas det går bra och du får gärna lägga till mej hos dej. Det ska bli roligt att följa vad du får fram ur vävstolen.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Nu har jag läst igenom hela din blogg. Ska bli roligt att följa med dej i vävstugan framöver.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera