måndag 1 augusti 2011

KLIPP, KLIPP OCH ÅTER KLIPP

Nu har jag klippt, klippt och åter klippt under två månaders tid. Någon större variation har det inte heller varit utan det är vita trasor och åter vita trasor som legat för saxen.
Det är dags att sätta tänderna i det sista semesterprojektet för i år. Känner hur ledigheten är svindlande nära sitt slut och man har givetvis inte hunnit med hälften av vad man tänkt sig, så nu är det bäst att göra en spurt på slutet.
Sist ut för den här semestern ska det bli en vardagsrumsmatta i form av en trasmatta modell större. Det ska bli en gåsögonmatta som är 170 x 200 cm stor. Varför göra en liten när man kan göra en stor...?
Under ett par dagar frammåt nu ska jag flytta in i min kompis vävstuga och då menar jag bokstavligen flytta in. Bilen är lastad med två stora pappkassar med klippta mattrasor, lite kläder och en tandborste, sedan får vi väl se hur lång tid jag behöver vara instängd. Lite dålig tajming att det skulle sammanfalla med sommarens enda riktiga solskensdagar, men vad gör man inte. Nu känns det inte så jobbigt eftersom jag ska få vistas i världens bästa vävstuga hemma hos världens mysigaste Anita & Jan-Erik så jag har ingen orsak att klaga. Misstänker att jag kommer att bli oförskämt väl omhändertagen.
Vi hörs om ett par dagar när jag krypit ut ur mitt semestergryt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar