lördag 9 april 2011

LADUGÅRDSFYND



Jag berättade ju om soffan som jag räddat från svärföräldrarnas ladugård och nu har den fått ett litet ansiktslyft. Nytt tyg, nyklädda kuddar och ett par meter spets. Det blev en dag tillsammans med symaskin och häftapparat samt ett riktigt bra resultat som gjorde sig betydligt bättre i mitt kök än ett bleknat rött tyg.

Före

Efter

 











Soffan har sedan vi hördes av senast även fått en matchande matta. För ett antal veckor sedan hittade jag en matta som jag verkligen gillade. Det är ingen konstig sak utan en klassisk sisalmatta i beige. Jag åkte hem och funderade på om jag skulle slå till på mattan då den gick på 2000 kronor. Men den där mattan har levt tillsammans med mig sedan jag såg den och både måtten och färgen stämnde ju perfekt. Sagt och gjort så återvände jag till affären för att se om den fanns kvar. Gissa om jag blev glad då priset var sänkt till 1500 kr! Expediten och jag kånkar fram mattan till disken och när jag ska betala den säger hon -"och så var det ju halva rea-priset". Jag åker alltså till mattaffären med intensionen att betala 2000 kr för min matta men åker hem med 1250 kr kvar i plånboken. Är det en bra affär eller är det en bra affär? Så nu är vi helnöjda med mattan i mer än en bemärkelse!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar