måndag 4 april 2011

I TAKT MED TIDEN

Tänk att vi nu har bott i huset i två veckor! Det börjar faktiskt kännas lite hemma. Med betoning på börjar för det tar faktiskt sin tid att boa in sig ordentligt. Fråga mig igen framåt sommaren.
Just nu lever vi i ett isolerat vakum. Vi har nämligen varken hemtelefon eller internet samt en ruskigt krasslig täckning på mobilerna. Telefon går bra att leva utan med jösses vad beroende man har blivit av internet. Det är tur att man har vänner som lånar ut sina datorer så man kan uppdatera sig med omvärlden och framför allt uppdatera er lite.
Vad händer i huset? Jag sveper omkring med de där gardinerna som i inredningsprogrammen. Det blir vitt, vittt och vitt. Hittade ett par gardiner hos Svanefors som jag bara älskade när jag såg dem, och nu hänger de i mina köksfönster.

 

Jag hade tänkt att jag skulle haft hissgardiner i båda fönstren med den fanns inte så bred, istället fanns det öljettlängder med samma tryck och det blev riktigt bra. Förmodligen bättre än min ursprungsidé.
"I takt med tiden" står det på trycket vilket jag tyckte var en fin vers att ha i sitt kök och ta till sig av varje dag. Man ska inte leva i det förgångna eller i framtiden, man ska leva här och nu. 

Ser ni kökssoffan på bilden. Den är ett ritkigt fynd från mina svärföräldrars ladugård. Den gjorde sig så mycket bättre i mitt kök är i deras ladugård. Men tyget som soffan är klädd med har även det bott länge i ladugården och är under utbyte. Ni ska få se resultatet en annan dag.  
Soffan skulle behöva ha ett gammalt fint bord som sällskap, allra helst ett slagbord men dessa växer inte på träd så tills rätt bord korsar min väg får det duga med ett gulnat furubord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar