söndag 19 februari 2012

VÄLKOMMEN KUNGEN





Man vet aldrig när det händer och då gäller det att vara förberedd.
Ja, att kungen kommer på besök alltså. Rätt som det är kommer han ridande förbi i en landå med sitt följe, eller kanske snarare dundrandes rakt in i vårt staket med en BMW, men hur det än blir så gäller det att vara förberedd. Övriga huset kanske inte lever upp till kunglig standard men han har i alla fall fått ett alldeles eget rum här hos oss, nämligen gästtoaletten på övervåningen. Den är inte stor men vi tror att han kommer att kunna känna sig hemma där.
Där har vi målat väggarna i guld, hängt en maffig guldspegel på väggen och taket pryds av en kristallkrona. På golvet ligger en guldskimrande ryamatta och Maria Montazami har lånat ut några av sina tofsar för att göra det hela komplett, så nu kan han komma! 

Från början var det en helt vanlig gästtoalett för Svenssons där väggarna var prydda med pussande fiskar i sann dagisanda.




Sen vill jag avsluta med att säga ett stort GRATTIS till Mina fingrars verk /Monika som vann mail-och kommentarstävlingen. Om du lämnar din adress på sanna_karls@hotmail.com så kommer det ett paket på posten! 

2 kommentarer:

  1. NÄMEN:D! ÄR DET SANT?
    Jippie! Wow, Jag brukar aldrig vinna.
    Vad glad jag blir.
    Ska genast skicka min adress till dej.

    Sitter och ler.
    Och toaletten!- där kan man snacka "kunglig toalett". Han blir nöjd- han också.
    Tack så jättemycket!
    kram Monika

    SvaraRadera
  2. Bra att vara förbredd för fint besök. Stilig toalett!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera